keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Tiede-lehti mainostaa


Tiede-lehti täyttää tänä vuonna 35 vuotta. Lehti tarjoaa tilaajalahjaksi mm. verenpainemittaria. Se onkin tarpeen, kun lukee lehden kritiikitöntä kehitysoppipropagandaa.

Lehti tarjoaa uudelle tilaajalle 8 numeroa edulliselta näyttävään 22,50 euron hintaan. Mainosta tarkemmin lukemalla selviää, että suurella painettu luku (22,50) on kerrottava pienellä painetulla luvulla (2), jotta saadaan oikea tilaushinta. Tilaajakokelaan on siis luettava Tiede-lehden mainos tarkkaan ja osattava käyttää kännykän laskinta.

Tiede-lehden mainos tarjoaa 8 lehteä hintaan 22,50 €, eikun siis 2 x 22,50 €.

Karvakuonolla ei ole erityisemmin kaupallista orientaatiota. Siitä huolimatta Karvakuono rukkasi Tiede-lehden mainoksen vielä houkuttelevampaan ja tieteellisempään muotoon:

Tiede-lehden mainoksen parannettu versio. Lehden todellisen tilaushinnan laskutoimitusta on vaikeutettu, jolloin saadaan entistä tieteellisempi vaikutelma. Tämä vetoaa ainakin insinööriopiskelijoihin. 


Mainoksen toisella puolella Tiede-lehti kysyy ja julistaa:

Mikä on totta ja mikä sattumankauppaa? Tilaa Tiede niin tiedät!

Tässä Tiede-lehti rinnastaa epäloogisesti totuusarvon ja satunnaisuuden. Totuusarvolla ja satunnaisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Lause saa totuusarvonsa täysin riippumatta siitä liittyykö siihen satunnaisuutta vai ei.

Tiede-lehti rinnastaa epäloogisesti totuusarvon ja satunnaisuuden.

Seuraavassa on Karvakuonon ehdotelma korjatuksi mainoslauseeksi:

Mikä näyttää suunnitellulta, mutta on vain sattumankauppaa? Tilaa Tiede niin tiedät!

Tiede-lehden mainoksen iskulause on on korjattu loogisempaan muotoon.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti